2009-12-29

Gott nytt År!!!

Med stelfrusna fingrar och tår sitter jag och sippar på ett glas coca cola. Ett glas vin hade formodligen låtit bättre men eftersom jag inte dricker alcohol får läsk duga. Och det är godare enligt mig själv. Men, så är jag ju inte så himla cool så jag antar att det är därför jag tycker som jag tycker...

När termometern krupit så långt ner på minussidan att fönstrets insida är kylig vill man bara tända en brasa och sjunga "kumba yah" med marsmellows och rykande het o´boy.

I innerstan får fårskinnstofflor duga framför öppna spisen. Mitt glas coca cola är för visso inte varmt för fem öre men det är okey i alla fall.


Nu har jag varit hemma i 2 veckor. Varför känns det som om allt är som det ska? Jag kan komma på mig själv att sakna mitt hem i USA men jag är förvånande bekväm med att bo i stockholm igen. Kanske för att det är så fantastiskt kul att träffa saknade vänner igen. Stöta på gamla ansikten jag inte sett på flera år och prata med underbara människor jag tänkt på medan jag varit borta.

Året går mot sitt slut. Likt en vanlig söndag, veckans sista dag, aggerar 2009 sina sista dagar av året som passerat. Att göra? Absolut ingenting. Inte ens nyår. Det spelar ingen roll längre. Nyår är helt klart överskattat och blir misslyckat varje år. Detta nyår ska jag sitta hemma och kolla på film, äta en stor skål glass och ha mjukisen på precis hela kvällen.
En utekväll i skyhöga klackar på snorhal is i tight klänning och för mycket makeup känns inte lockande. Inte heller lockar alla pruttfulla grabbar som försöker sno åt sig en nyårskyss på tolvslaget... Stockholms tunnelbanor kommer vara prydda med lila spyor och småungar kommer ränna på stan i inga kläder och bråka för ingen anledning. Jag avstår.


Men gott nytt år allesammans och hoppas att Erat nyår kommer bli oförglömmligt, jag ska hålla tummarna! ; )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar